Alternatív Képességfejlesztés

Az alternatív mozgás-, készség- és képességfejlesztésről dióhéjban

 „A mozgás az élet kapuja.” /Paul Dennison/

 Mozgás által valóban megnyílnak lehetőségeink, életünk színesebbé, örömtelibbé válik, ez az alapja mindennek. Természetgyógyász kineziológus lévén különösen fontosnak tartom ezt. Mozgással történik maga az elindulás – minden értelmében -, és testi-lelki-gondolati folyamataink beindítása is.

A programok során kipróbálható és elsajátítható különböző mozgásformák és gyakorlatok lehetőséget biztosítanak a gyermekek számára, hogy biztonságos térben ügyesedve, okosodva, felbátorodva tudatosan merjék, akarják és legyenek képesek átlépni saját vélt és valós korlátaikat. Játék közben, feltöltődve, észrevétlenül „tanulnak”, sajátítanak el olyan praktikákat, amelyeket majd egész életük során alkalmazhatnak. A stresszoldó kineziológiai technikák, jógaelemek, játékos szituációs -, és relaxációs, vizualizációs gyakorlatok segítségével megtapasztalhatják saját testükre, és figyelmükre való befolyásukat is (pl. összpontosítás, elengedés). Kulcsokat kapnak a kezükbe, lehetőségük van az önálló döntésre, tudatos választásra is. Tehát játszva saját felelősséget tanulhatnak, ami megerősíti belső önképüket, és magabiztosabbá, kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá teszi őket. Önbizalmuk erősödik, önkontrolljuk egészségesebbé, jövőképük pozitívabbá válik.

Vidám címszavak, hívószavak segítségével, – melyeket a programok végén lista formájában kézhez kapnak a gyerekek-, visszaemlékezhetnek otthon is a programok során elsajátított mozgásos és egyéb gyakorlatokra. pl. superman, macitánc, gurulós gombóc, palacsinta, kipp-kopp, libikóka, bagoly, elefánt, stb-stb.

A programokkal mozgásbeli ügyesedésük mellett, fizikai közérzetüket, és lelki életük rendezettebbé tételét is támogatjuk.

 

A gyermekek a játékok és mozgások közben megtanulhatják, hogy…

  • hogyan tudnak reggelente önbizalommal telten óvódába/iskolába indulni.
  • hogyan tudják magukat fáradtság esetén is pozitív, aktív, kiegyensúlyozott és energikus állapotba hozni.
  • hogyan kommunikálhatják és oldhatják magukban, a tanulással, az iskolai feleléssel, dolgozatírással vagy bármi mással kapcsolatos feszültségüket.
  • hogyan nézhetnek pozitívan egy bizonytalan jövőbeli eseményre.
  • hogyan tudják magukat stresszelő helyzetben is egyensúlyban tartani, ill. a lehető legkönnyebben összerendezni.
  • hogyan vezethetik le felesleges energiájukat a lehető leghasznosabban.
  • hogyan tudják felismerni, erősíteni saját és társaik erősségeit, ill. hogyan tudják egymást is motiválni.
  • hogyan tudják megerősíteni saját lelki és energetikai védelmi rendszerüket, stb.

Fejlődésünk során minden tanulási képességünket mozgáson keresztül szerzünk meg, ám, ha kimaradnak, vagy rosszul rögzülnek bizonyos mozgásformák, -ill. pl. egyéb feszült tartással társulnak-, akkor ezek az iskolai tanulás, és az élet számos területén esetlegesen nehézségeket okozhatnak, vagy a kiegyensúlyozatlan működést jelezhetik (pl. görcsösség).

Jelentkezhet: agyintegrációs blokk, (amikor a jobb és bal agyfélteke kommunikációja nem azonnali és automatikus), tehát pl. leblokkol a gyermek felelés közben, szövegértési nehézség, lassú olvasás, sortévesztés, koncentrációs nehézség, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, szem-kéz koordinációs kihívások, magatartásbeli nehézségek, önbizalomhiány és ezzel társuló tünet együttesek, és még számos tünetet említhetnék, amire sok esetben nem is derül fény, hiszen csak a gyermek érzi, de nem tudja kifejezni.

Ezért fontos, hogy a lehető legkorábban észrevegyük a gyermek idegrendszere, ezáltal mozgása, kommunikációja, befogadó – „felfogó” készsége fejlődésének, ill. a külvilág iránti érdeklődésének és társas kapcsolatainak kihívásait, és ha szükséges szakember segítségét igénybe véve megkeressük a háttér okokat, megoldást találjunk, változtatni tudjunk, és segítsük, kísérjük őt fejlődésében, hogy megelőzhessük a később jelentkező esetleges nagyobb nehézségeket.

Összeállította: Teuchter Nikoletta

Share This:

About Pozsgai Nikoletta

Pozsgai Nikoletta: Kineziológus, kineziológia oktató, életmód - tanácsadó és terapeutaként hivatásom az emberek segítése. Mindehhez tanári, természetgyógyászati végzettségem, tréneri és tanácsadói tapasztalatom adja az alapot, derűs és optimista személyiségem a megtartó erőt, az empátia és szeretet a kommunikációs csatornát. Az örömteli életszemléletet tanítom és az oda vezető egyénre jellemző út feltárását segítem. Az önmegvalósítás területét 2000 óta kutatom, és a témakörbe tartózóan rendszeresen tartok ismeretterjesztő és motivációs előadásokat az önmegvalósítás, önmenedzsment, önbizalom és esélyegyenlőségi kérdések, a család és a munka összeegyeztethetősége kapcsán. Mára 6 önfejlesztő könyvem jelent meg. Hivatásom számomra kedves területe a gyerekek és a fiatalok személyiségének és képességeinek fejlesztése; tehetségük feltárása és kibontakoztatása; a kiteljesedett, boldog és sikeres felnőtté válásuk elősegítése. Így mára hivatásom célja: a nő és a férfi kiteljesedésének, és az új generáció érett, életrevaló felnőtté válásának segítése.